Proponujemy przystępne cenowo usługi rachunkowe dla e-sklepów, z pewnością korzystne dla Twojej działalności. Oszczędzaj czas i środki na sprawach związanych z księgowością. Skorzystaj z darmowej wyceny już teraz!
Księgowość dla sklepów internetowych
Współczesne realia spowodowały szereg przekształceń w funkcjonowaniu wielu firm, o czym świadczy roczny wzrost o kilkadziesiąt procent przedsiębiorstw zajmujących się handlem elektronicznym, znanym jako e-commerce. W związku z tym, zapotrzebowanie na biura rachunkowe świadczące usługi księgowe online oraz automatyzację procesów związanych z księgowością również wzrosło.
Jeśli prowadzisz e-sklep i poszukujesz renomowanej firmy z bogatym doświadczeniem, specjalizującej się w księgowości dla e-commerce, skontaktuj się z nami już dziś! Oferujemy kompleksową obsługę i szereg rozwiązań wspomagających codzienne funkcjonowanie oraz rozwój Twojego biznesu w sektorze e-commerce.
Zarządzanie sklepem online, podobnie jak w przypadku innych firm, wymaga odpowiednio zarejestrowanej działalności gospodarczej, związanego z tym spełnienia pewnych obowiązków, takich jak np. naliczanie i odprowadzanie podatków. Oczywiście można również prowadzić działalność na mniejszą skalę i nie rejestrować jej, co wiąże się z określonymi ograniczeniami.
Każdy właściciel sklepu internetowego może samodzielnie prowadzić księgowość, jednak warto pamiętać, że wiąże się to z licznymi obowiązkami podatkowymi. Przed otwarciem sklepu online warto wiedzieć o kilku ważnych kwestiach:
- wybór formy opodatkowania,
- wybór rodzaju ewidencji księgowej,
- kasa fiskalna,
- rachunek czy faktura.
Prawidłowe rozliczenia mają kluczowe znaczenie dla działania firmy i aspektów prawnych z nią związanych. Dlatego w większości przypadków warto zlecić te sprawy specjalistom, którzy mają odpowiednie narzędzia rachunkowe do obsługi e-sklepów.
Kancelaria Prawno – Rachunkowa Sterling & Honest to właśnie tacy specjaliści!
Automatyzacja księgowości – czym jest i jakie ma znaczenie?
Automatyzacja to proces, który polega na znacznym ograniczeniu lub zastąpieniu pracy człowieka przez maszyny działające w oparciu o samoregulację i wykonujące zadania bez udziału ludzi. W związku z tym, automatyzacja księgowości przynosi wiele udogodnień, zwiększa efektywność pracy i eliminuje konieczność żmudnego, ręcznego wprowadzania dużej ilości faktur, dokumentów czy zapisów księgowych. To ma szczególne znaczenie dla firm e-commerce, które w większości obsługują klientów indywidualnych (B2C) i generują większą liczbę dokumentów księgowych niż przedsiębiorstwa działające w modelu B2B. Oczywiście sposób prowadzenia finansów i księgowości zależy od skali działalności.
W przypadku małej skali działalności, nie ma znaczenia, czy wybrane biuro rachunkowe posiada zautomatyzowane procesy księgowe, gdyż systematyczność dostarczania i rozliczania dokumentów może być realizowana jednorazowo po zakończeniu miesiąca. Jednak dla sklepów internetowych, których sprzedaż liczona jest w setkach lub tysiącach dokumentów miesięcznie, automatyzacja księgowości jest niezbędna, gdyż ręczne wprowadzanie takiej ilości dokumentów byłoby czasochłonne i związane z wyższymi kosztami obsługi.
Automatyzacja gwarantuje także natychmiastowy dostęp do potrzebnych danych, umożliwiając klientom przesyłanie dokumentów do systemu oraz wgląd w pracę biura rachunkowego. To przekłada się na dodatkowe oszczędności czasu, ponieważ nie ma konieczności przewożenia dokumentów czy pakowania i wysyłania ich pocztą, a także kosztów materiałowych, takich jak papier czy paliwo. Brak tradycyjnego (papierowego) obiegu dokumentów eliminuje też konieczność ich archiwizacji, gdyż przechowywane są wyłącznie w formie elektronicznej.
W ostatnich latach urzędy skarbowe również dostosowały się do nowoczesnych technologii i najczęściej przeprowadzają kontrole, podczas których skany dokumentów przekazywane są drogą elektroniczną.
Integracja systemów e-commerce i księgowych – dlaczego jest ważna i czy się opłaca?
Księgowość w e-commerce często nie jest traktowana jako proces strategiczny, ponieważ nie wpływa bezpośrednio na wzrost sprzedaży. Jednak integracja systemów e-commerce z systemami księgowymi pomaga osiągnąć oszczędności, zoptymalizować i usprawnić wiele procesów, eliminować błędy i dostarczać danych, na podstawie których można podejmować decyzje biznesowe skierowane na rozwój firmy.
W e-sklepach procesy księgowe często są zarządzane za pomocą prostych programów fakturowania, które są popularne wśród małych firm. W przypadku średnich i dużych przedsiębiorstw te programy nie spełniają już wymagań, a księgowość jest powierzana zewnętrznym biurom rachunkowym.
Aby wybrać biuro rachunkowe, które zapewni pełną integrację i optymalizację procesów księgowych, warto zastanowić się nad kryteriami, jakie powinno ono spełniać. Dla firm e-commerce ważne mogą być następujące opcje:
- automatyzacja obiegu faktur sprzedaży przez bezpośredni import do systemu księgowego za pomocą jednego pliku;
- integracja z bankami za pomocą usług sieciowych, co pozwala na rozliczanie płatności bez udziału klienta, oszczędzając jego czas;
- automatyczne rozliczanie różnych metod płatności online (BLIK, PayPal, szybkie przelewy online, karty kredytowe itp.), co skraca czas pracy biura rachunkowego i wpływa na koszty usług księgowych;
- automatyczne generowanie sprawozdań finansowych, co umożliwia śledzenie wyników i podejmowanie właściwych decyzji biznesowych na bieżąco.
To tylko kilka przykładów, które pokazują, że integracja systemów księgowych z systemami e-commerce zwiększa funkcjonalność obu, czyniąc je godnymi polecenia dla biznesu online. Sklepy internetowe wymagają działań na różnych płaszczyznach. Systemy ERP, takie jak enova365, Subiekt czy SAP Business One, to kompleksowe rozwiązania obsługujące księgowość. Pozwalają zarządzać magazynem, prowadzić działania marketingowe, obsługiwać sprawy kadrowo-płacowe oraz dbać o kontakt z klientem (CRM). Dzięki modułowej budowie i możliwości integracji z różnymi platformami e-commerce, systemy ERP można dostosować do potrzeb swojego biznesu, co gwarantuje najlepszą jakość usług w najlepszej cenie.