Przedsiębiorca jak konsument
Wraz z 1 stycznia 2021 roku weszły w życie zmiany, które znacząco poprawiają sytuację
osób prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze, niezależnie od wielkości
przedsiębiorstwa. Przedsiębiorcy ci, mają aktualnie takie sama prawa jak konsumenci
fizyczni w zakresie rękojmi za wady i stosowanie klauzul abuzywnych (niedozwolonych).
Podobnie jak konsumenci fizyczni, mają także prawo do odstąpienia od umowy zawieranej
na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa w terminie do 14 dni. Należy jednak pamiętać,
że nie dotyczy to zawodowo nabywanego towaru w ramach działalności. Czy dany towar jest
zawodowo nabywany, mają określać wpisy do CEIDG. Jeżeli nabywany towar nie jest
sprzedawany w celu zawodowym, osoba prowadząca jednoosobową działalność
gospodarczą nie musi się na nim znać, więc przysługuje jej takie samo prawo jako
konsumentowi w kwestii zwrotu i zmiany zdania, z takiego założenie wyszli usługodawcy,
wprowadzając zmiany w tym zakresie.